Архив выполненных запросов
«Архив выполненных запросов» - это база заданных ранее вопросов и ответов на них. Здесь можно осуществить поиск нужной вам информации. Для этого достаточно ввести в поле для поиска часть слова, интересующего Вас понятия или номер запроса.
Поиск
Результаты поиска по номеру.
Запрос №1306 Вопрос: Здравствуйте. Пишу диплом по теме "Библиотечная реклама". Помогите пожалуйста найти информацию как, где и когда зародилась библиотечная реклама за рубежом. Заранее благодарю.
Источники: Книги, Статьи из книг, Статьи из периодических изданий, Электронные ресурсы ТОУНБ.
Ответ: Уважаемая Дарья, предлагаем следующие материалы:
1. Cronin, B. Direct mail advertising and public library use / Blaise Cronin. – [London] : British Library [etc.], 1980. – iv, 51 pp. : ill.
2. Gupta, Dinesh K. Marketing Library and Information Services [Electronic resource] / Dinesh K. Gupta, Re´jean Savard // Encyclopedia of Library and Information Sciences. – 3rd Ed. – Boca Raton: CRC Press, 2009. – P. 3553-3560. – URL: http://www.mapageweb.umontreal.ca/savardr/pdf/Gupta_Savard_ELISbis.pdf, free. – Tit. screen (usage date: 11.02.2019).
3. Kleindl, B. Marketing practices used by the emerging American Public Library System from inception to 1930 // Journal of Macromarketing. – 2007. – Vol. 27, Iss. 1. – Pp. 65-73.
4. Marketing Library and Information Services II. A Global Outlook [Electronic resource] / Eds: D. Gupta, C. Koontz & A. Massisimo. – Berlin, Boston : De Gruyter Saur, 2013. – 423 pp. – (IFLA Publications ; 159). – URL: https://www.degruyter.com/view/product/181805, free. – Tit. screen (usage date: 11.02.2019).
5. Marketing Library and Information Services: International Perspectives [Electronic resource] / Eds: D. Gupta, C. Koontz & A. Massisimo. – Berlin, Boston : De Gruyter Saur, 2006. – XVI, 419 pp. – URL: https://www.degruyter.com/view/product/178271, free. – Tit. screen (usage date: 11.02.2019).
6. Renberg, G. Marketing library services: How it all began // Adapting Marketing to Libraries in a Changing World-Wide Environment / Ed. R. Savard. – Munchen, 2000. – Pp. 5–11. – (IFLA Publications; 89). – URL: http://www.ifla.org/IV/ifla63/63reng.htm, free. – Tit. screen (usage date: 11.02.2019).
7. Taylor, Patricia D. The Role of Marketing in Revitalizing Library Services in Rural Communities [Electronic resource] // Rural Libraries Journal. – 2007. – Vol. 27, № 2. – Pp.47-68. – URL: https://www.webjunction.org/content/dam/WebJunction/Documents/webJunction/Role-Marketing-Rural-Libraries.pdf, free. – Tit. screen (usage date: 11.02.2019).
8. The image of the library : studies and views from several countries : collection of papers / ed. Valeria D. Stelmakh. – Haifa : University of Haifa Library, 1994. – 125 pp.
9. Vasileva Yankova, Ivanka. Marketing of the Library-Information Services [Electronic resource] // Journal of Balkan Libraries Union. – 2013. – Vol. 1, № 1. – Pp. 7-13. – URL: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/173913, free. – Tit. screen (usage date: 11.02.2019).
10. Wheeler, J. L. The library and the community; increased book service through library publicity based on community studies [Electronic resource] / Joseph L. Wheeler. – Chicago : Am. Libr. Assoc., 1924. – 417 pp. – URL: https://babel.hathitrust.org/cgi/pt?id=mdp.39015014180841;view=1up;seq=7, free. – Tit. screen (usage date: 11.02.2019).
Всего доброго!